Webáruház Készítés #8 – Funnel hacking

0
552
Funnel hacking

Egy nagyon-nagyon fontos részhez érkeztünk, ami rengeteg problémát el tud tüntetni és rengeteg kérdést meg tud válaszolni a fejedben lévők közül. Több ezer döntést kell meghoznod a webáruház készítés kezdetétől egészen az első terméked eladásáig és ezt könnyíti a Funnel hacking technika.

Igen, jól emlékszel, hogy erről már a 4. cikk végén beszéltünk. Ott a piackutatást könnyítette meg, de most másra fogjuk használni.

Funnel Hacking

Funnel hacking – a gyors kivitelezés kulcsa

Az előző cikkben elkezdtük az online jelenléted felépítését. Már ott is igyekeztem tudatosítani benned, hogy nem számít annyira a vállalkozásod neve, logója és a weboldalon használt színei. Ez nem véletlen és nem lebeszélni akarlak egy jó névről, csak belelátok a dolgokba és tudom, hogy ez a három dolog okozza a kezdő vállalkozóknál a legnagyobb mentális igénybevételt és ezáltal ez lassítja legjobban a webáruházad kivitelezési folyamatát is.

Egy kis kitérő: Ne feledd, hogy egy nevet meg lehet változtatni később, sőt egy logót vagy a weboldalad színeit is. Ezt úgy hívják, hogy „rebranding”. Így lett az iParfümériából NOTINO vagy a Trans o Flex futárszolgálatból Express One.
Ha rossz színt, nevet vagy logót választasz az javítható dolog, de ha emiatt nem lesz webáruházad vagy sokkal később indul el, akkor beelőz a kunkurencia már az elején és az nagyon fog fájni.

Funnel hacking – a weboldal felépítése

Tisztázzuk, hogy most, hogy mi az is a funnel. Magyarul törcsért jelent, ami leegyszerűsítve az online értékesítésben a folyamatát jelenti a látogatók vásárlóvá válásának.

Fent beteszel rengeteg látogatót ebbe a képzeletbeli tölcsérbe és akik alul kiesnek, ők a vásárlóid. Mutatom a kis ábrámmal is:

Funnel hacking - Webáruház készítés
Kép a “Kiemelkedően Hatékony Online Értékesítés” tréningemből
Forrás: uni4business.com

Ilyen tölcséreket használnak azok, akik sikeresek az online eladásban. Itt lehet szó rendezvények szervezéséről, belépőjegyek- , szolgáltatások- és termékek értékesítéséről is. Nyilván téged, mint leendő webáruház tulajdonost a termék eladás része érdekel, csak azért írtam le a többit, hogy rá láss az e-kereskedelemre még jobban.

A folyamat a gyakorlatban: csali ajánlat –> belépő termék–> fő termék –>upsell ajánlat

Funnel hacking - Webáruház készítés
Kép a “Kiemelkedően Hatékony Online Értékesítés” tréningemből
Forrás: uni4business.com

Konkét példák a gyakorlatból:

  • A csali ajánlat lehet egy kupon, amit felkínálsz a hírlevél feliratkozásért cserébe. Ezzel már gyűjtöttél e-mail címet, amin később megkeresheted az érdeklődőt az ajánlataiddal. Itt szándékosan érdeklődőt írtam és nem látogatót, mivel általában akkor kér az ember egy kupont, ha érdekli az adott termék, aminek a vásárlására fel lehet használni.
  • A belépő termék valami kis összegű tárgy vagy szolgáltatás, amivel vásárlásra készteted az érdeklődőt. (Tescoban ezért vagy negyedáron a tejföl, hogy becsaljon a boltba. Ezen bukik a vállalat, mivel sokszor beszerzési ár alatt adja el, de ha már bementél egy tejfölért, akkor összeszeded még a többi cuccot is, ami kell a főzéshez, így már rengeteg profithoz juttattad az eladót, hogy nála vásároltál mindent.)
  • A fő terméket nem magyarázom túl, ez az, amit el akarsz adni.
  • Az upsell vagy crosssell ajánlattal pedig a kosárértéket növeled (nagyobb tejföl vagy a pénztárnál +1 rágó).

Ezekről az oktatóanyagban lesz szó részletesen vagy az értékesítés tréningemben, ami konkrétan ezt a modellt dolgozza fel.

Funnel hacking – a gyakorlatban

Felmerülhet benned a kérdés, hogy mire is jó ez a tölcséres dolog és miért nem elég az, ha csak úgy felraksz egy terméket, meghirdeted a Facebookon és majd jönnek a vásárlók?

A hagyományos „felrakom és hirdetem” módszerrel kb 100 emberből 1 vásárol nálad, ezt úgy nevezzük, hogy 1%-os konverzió. A „tölcséres” módszerrel pedig ezt megsokszorozhatod.

Hogyan használhatod a Funnel hackinget a kivitelezésnél? Menj fel a piackutatás részben gyűjtött versenytársaid weboldalára és nézd meg, hogy ők mit használnak, hogyan készítettek ilyen tölcséreket.

Weboldal készítés vonatkozásában:

  • Milyen színeket használ a weboldalán?
  • Milyen az elrendezése az oldalnak, milyen menük és almenük vannak?
  • Vannak-e felugró ablakok?
  • Miről ír a blogjában? (Van-e egyáltalán?)

Marketing vonatkozásban:

  • Van-e hírlevél feliratkozásra lehetőség?
  • Mit kapsz, ha feliratkozol?
  • Milyen belépő -általában áron alul kínált- terméke(i) van(nak)?

Ha ezeket végig csinálod, akkor rengeteg benned felmerülő kérdésre meg kell kapnod a választ. Lehet, hogy ezt még nem érzékeled, de a Funnel hacking miatt a későbbiekben is gyorsabban fogsz haladni, mert már láttál rá példát.

Minden adatot, amit a funnel hacking során gyűjtöttél, írd fel a papírodra vagy az excel táblázatba, amibe eddig is mindent jegyzeteltél.

Funnel Hacking

FONTOS! A funnel hacking nem lemásolást jelent! Itt csak ötleteket gyűjthetsz, hogy a te saját egyedi webáruházadat hogyan akarod elkészíteni. Tehát, ha valaki már rengeteget gondolkozott rajta, hogy mi a legjobb szín és elrendezés, akkor neked nem kell mást tenni, mint hasonlóan megoldani.


Kapcsolódó oktatóanyagok:

 

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MINI KURZUS KEZDŐKNEK (1 790 Ft)[MEGTEKINTÉS]
webáru

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MEGAPACK (63% kedvezménnyel) [MEGTEKINTÉS]

GSM 3.0 – Kiút a szegénységből a függetlenség felé (2 790 Ft[MEGTEKINTÉS]

Cikksorozat tartalomjegyzék:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here