Webáruház Készítés #7 – Online jelenlét felépítése

0
436
Online jelenlét felépítése

Kis összegzés így a hetedik részben, hogy hol tartunk jelenleg:

  • átvettük a minimálisan szükséges elméleti alapokat
  • piackutatást végeztünk és megtaláltuk a vállalkozás ötletet
  • meghatároztuk a célközönséget, Buyer Personát
  • és ezek alapján elkészítettük a szükséges terveket.

Most, hogy az elméleti blokkal végeztünk, itt az ideje neki állni a kivitelezésnek. A menetrend a következő lesz:

  1. Vállalkozás nevének kiválasztása,
  2. Domain regisztráció + tárhely vásárlás,
  3. Grafikai elemek (főleg logó) megalkotása,
  4. Funnel hacking és inspiráció merítése,
  5. WordPress és WooCommerce telepítése,
  6. Sablon kiválasztása és telepítése
  7. Alapbeállítások elvégzése
  8. Oldal összerakása + pluginok telepítése
  9. Kötelező elemek integrálása
  10. Tesztelés és Javítás

Vállalkozás ötlet

Mi legyen a vállalkozás neve?

Ez egy olyan kérdés, ami sokaknak nagyobb fejtörést okoz, mint egy komplex pénzügyi terv elkészítése. Milyen a jó név? Etalon vagy csodaformula nincs arra, hogy milyen, de megosztok veled néhány dolgot, amire jobb, ha oda figyelsz.

Márkanév vs Cégnév

A céged neve nem kell, hogy egyben a márkaneved is legyen (Daimler AG a cég neve, Mercedes-Benz a márka neve). A márkanév a fontosabb! Elsődleges feladatod egy márkát építeni, mert ezt fogja a fogyasztó a hirdetéseken látni, a termékeiden a márkád logója és neve lesz, ezért erről fogja elsősorban megismerni a cégedet.

A cégnév inkább csak formalitás, de a kettő akár meg is egyezhet: „Apple inc.” a cégnév és „Apple” a márkanév.

Ez szerepel majd a számlákon, amit kiállítasz. Ha egyéni vállalkozó vagy, akkor a saját neved és utána egy „e.v.” vagy „egyéni vállalkozó” felirat fog állni. Ha KFT-t alapítasz vagy bármilyen más társas vállalkozást, akkor a cégalapításkor válaszott név lesz a cégnév + rövidített alakban a cégforma (kft, bt, zrt, nyrt, kkt).

Milyen a jó márkanév?

Legyen viszonylag rövid és a célcsoportod nyelvén kényelmesen kiejthető szó. Ne tartalmazzon speciális vagy ékezetes karaktereket, mert sok program nem is ismeri fel őket. Utalhat a céged tevékenységére. A célcsoportodat tartsd mindig szem előtt és olyan nevet találj ki, ami tetszeni fog nekik (Ugye milyen jó, hogy meghatároztuk a célcsoportot?).

Egy tipp: ha a céged tevékenységére gondolsz, akkor eszedbe fog jutni pár márkanév. Az első 10 ami eszedbe jut, az mehet a kukába. Felejtsd el őket! Talán majd a 15. vagy 20. közelíteni fog a véglegeshez.

Ez azért van így – és én is alátámasztom – mert először a magától értetődő vagy nagyon elcsépelt nevek jutnak eszedbe. A baj az, hogy nem csak neked, hanem másnak is, így biztosan van már valami hasonló, akár itthon is, ezért nem leszel túl egyedi.

Ha meg van a név, akkor jöhet a weboldalad címe, ami jó esetben ugyan az lesz. Ez már nem is olyan bonyolult lépés. Itt egy oldal, ahol ellenőrizni tudod, hogy elérhető-e még az a cím, amit kinéztél magadnak. Használhatod akár ötleteléskor is.

Domain regisztráció és tárhely választás

Kuponkódok tárhelyszolgáltatás vásárlásához:

BG1GB – kedvezmény az 1GB-os csomaghoz
BG3GB – kedvezmény az 3GB-os csomaghoz
BG6GB – kedvezmény az 6GB-os csomaghoz
Egyéb méretű tárhelyek elérhetők itt:

Erről írtam is egy cikket itt a domain-ekről és itt egyet a tárhelyszolgáltató választásról, de a videós kurzusban minden kérdésedre választ kapsz és még bónusz tanácsokkal is el foglak látni.

Túl sok tervezés

Logó tervezése

Ha a márkanév és a weboldal is adott, jöhet a logó tervezése. Ezt is túlgondolják egyesek. Sokan több tízezer forintot fizetnek egy grafikusnak a logóért, másik pedig hetekig ülnek rajta, mire kitalálnak valamit. Az Apple jelenleg a világ legértékesebb márkája és egy egyszerű alma egy harapással. De várj, mutatom a többit:

Márkák
Forrás: businesswire.com (2017-es adatok)

Itt láthatóak tehát a világ legértékesebb márkái, de egyiket se tartana 10 percnél tovább megrajzolni. Konkrétan a kedvencem a ZARA, aminek mind a 4 betűjét leírni, a betűtípust beállítani, valamint a térközt megadni sem több 15 másodpercnél. Ennek a négy betűnek 18,5 millió dollár az értéke.

Remélem átjött a lényeg, hogy ne ezzel vegyél el napokat az életedből. Keress pár mintát a neten, nézz szét az ingyenes képeket tartalmazó oldalakon és ollózz össze valamit, vagy egy sima fehér háttérre dobj össze 4 betűt, hátha az is 18,5 milliót fog érni pár év múlva.

Gentle Bear logó
GentleBear – A minta webshopom logója, aminek a tervezését megtekintheted a tréningben

A profinak kinéző képek és grafikák tréningben mutatok több eszközt is, amivel profinak kinéző logót tudsz magadnak csinálni egyszerűen és jogtisztán. Ha végképp nincs ötleted, akkor vásárolj meg egy kész logót a netről pár dollárért (csak ezzel nem leszel olyan egyedi, mert más is megveheti).

Ha meg vagy vele, akkor mentsd le minél nagyobb felbontásban és készíts háttér nélküli változatot is belőle. Majd később megérted miért.


Kapcsolódó oktatóanyagok:

 

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MINI KURZUS KEZDŐKNEK (1 790 Ft)[MEGTEKINTÉS]
webáru

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MEGAPACK (63% kedvezménnyel) [MEGTEKINTÉS]

GSM 3.0 – Kiút a szegénységből a függetlenség felé (1 790 Ft[MEGTEKINTÉS]

Cikksorozat tartalomjegyzék:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here