Webáruház Készítés #4 – Kutatás és Tervezés I.

0
500
Webáruház indítása 2019

Az elméleti alapokkal meg is vagyunk, most elkezdhetjük a kutatást, utána járást és a tervek elkészítését. Biztosan hallottál már a réspiacokról. Igen, ezeket keressük, de miért? Mi is ez pontosan és hogy találhatod meg?

Ne terméket, igényt keress!

Az egyik legnagyobb hiba már itt a webáruház indítás 0. lépésénél az, hogy a fejedbe vettél valamit és ragaszkodsz hozzá.

Mondom a példát:  te iPhone-t akarsz árulni, mert látod, hogy mennyi embernek van és azt gondolod, hogy mekkora biznisz. Majd innentől fogva rá is térsz a webáruház megépítésének, temékfotók letöltésének és be is rendelsz néhány iPhonet, hogy majd te eladod pár tízezer forinttal többért és „a sok hülye”, aki a tervezéssel tököl napokig/hetekig, majd meglátja, hogy te milyen király vagy.

Gondolom már mondanom sem kell, hogy így nem lesz túl jövedelmező vállalkozásod. Azoknak viszont, akik gondosan megtervezték a lépéseket, már többszörösére fog nőni az esélye a sikerre. Persze tuti terv nincs, csak rugalmas. Ezt már Charles Darwin is kifejtette elméletében az 1800-as évek vége felé, ami egyszerüsítve így hangzik: Nem a legerősebb és nem is a legnagyobb marad életben, hanem az, aki tud alkalmazkodni a változásokhoz.

vállalkozás ötlet igényekből lesz

Ez tökéletesen igaz a te vállalkozásodra is. Ha valamihez mereven ragaszkodsz, akkor tévútra téríthet. Keresd mindig a lehetőségeket és alakítsd úgy az üzleti tervedet, hogy a vállalkozásod mindig egy létező problémára nyújtson megoldást vagy egy létező igényt elégítsen ki.

Miért ment csődbe a NOKIA? Mert az Apple piacra dobta a világújdonságnak számító első okostelefont, az iPhone-t. A NOKIA reakciója az volt, hogy ez biztos vakvágány, ők maradnak a hagyományos nyomógombosnál. Amíg a versenytársai elkezdtek okostelefonokat fejleszteni, ők továbbra is a hagyományost próbálták eladni. Mire felismerték, hogy az embereknek van igényük az okos készülékekre és elkezdtek ők is fejleszteni, már késő volt.

Mi a tanulság ebből? Oda kell figyelned a környezetedre! Mindig járj nyitott szemmel és keresd azt, hogy mire van igény. Egy rövid e-bookban összegyűjtöttem 10+1 ötletet és néhány bónusz tanácsot a végére, hogy merre kellene elindulnod.

Mi jár a vevőd fejében?

Ha megvan az ötlet az nagyon jó, csak ne feledd, hogy egy ötlet megvalósítás nélkül semmit nem ér. Hamarosan kezdjük is a megvalósítást, de előtte van egy nagyon fontos feladatunk, amit sokan kihagynak, pedig kulcsfontosságú. Ez nem más, mint a piackutatás.

vásárlóid fejében

Piackutatás

Röviden a célja: Derítsük ki, hogy van-e igény az ötletedre, azaz a termékedre vagy szolgáltatásodra. Vizsgáljuk meg, hogy hány versenytársad és hány potenciális vevő van a piacon. Mennyire fedik le ezek, a már létező cégek a potenciális vásárlók igényeit és te miben tudnál jobb lenni náluk?

Többek között a fent említett kérdésekre szerezheted meg a választ a piackutatással.

Hogyan csináld? Ez egy elég komplex folyamat, de megpróbálom leegyszerűsíteni, amennyire csak lehet.

Maradjunk az iPhone-os példánál. A Google a barátod, kezdd tehát itt a kutatást! Egyszerűen írd be hogy „iPhone XS” aztán hogy”iPhone bolt”, ”iPhone specialista” és hasonló kulcsszavakat. Kezdd el egy Excel táblába kiírogatni, hogy hány versenytársat találsz ezen a területen és alkalmazd a húszas szabályt! Ez röviden annyit takar, hogy meg ne állj, amíg 20 versenytársat nem találtál!

A tréningben még mutatok haladó módszereket is. Megtudhatod például,  hogyan használhatod a Google ingyenes eszközeit piackutatási célból. Ezek szerintem a legjobban működő technikák.

A következő a Facebook, ott is ugyan így keress rá az oldalakra illetve a csoportokra és írd ki azokat is. Be se zárd a táblázatot, mert még bőven lesz dolgod! Jön az Instagram. Itt is keress amíg 20-at nem találsz!

Instagramon is szuper dolgokat, új ötleteket és piaci réseket lehet találni, ha tudsz jól keresni.

A közösségi média felületek után jöhet a KSH adatbázisa és egyéb internetes statisztikák. Nézz utána, hogy mennyi fogyott 2018 ban az iPhone modellekből Magyaroszágon. Nézd meg a mobilos felhasználók számát, hogy hányan használják ezt az eszközt. (Majd a tréningben mutatom, hogy tudod ezt a saját weboldaladon és a facebook adatbázisából kimutatni).

Ha a kutatással meg vagy, akkor kezdj el internetes fórumokon is nézelődni, amik a témába vágnak. Keress szakembereket a területen és olvasd a cikkeiket! Gyakorikérdések.hu is egy remek alternatíva lehet. Beszélgess emberekkel és kérd ki a véleményüket! A további lehetőségeket majd mutatom a videós tréningben.

piackutatás

Funnel hacking

Ha megkerested, hogy kik a fő versenytársaid, akkor nézd meg a weboldalukat részletesen. Folytasd a táblázatodat és töltsd ki sok-sok hasznos infóval. A versenytárs neve mellé írhatod a fő termékeit, az ajánlatait, hogy milyen közösségi médiákon aktív és hol kevésbé.

A marketing eszközeit is oda írhatod, pl volt-e kis felugró ablak az oldalán, ha igen, akkor mire bíztatott? Volt-e hírlevél feliratkozási lehetőség? Kaptál-e valamilyen kedvezményt, ha feliratkoztál vagy milyen típusú e-maileket küld?

A Funnel hackingre még vissza térünk a 8. cikkben, ott is tudjuk használni a kivitelezési folyamatoknál.


Kapcsolódó oktatóanyagok:

 

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MINI KURZUS KEZDŐKNEK (1 790 Ft)[MEGTEKINTÉS]
webáru

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MEGAPACK (63% kedvezménnyel) [MEGTEKINTÉS]

GSM 3.0 – Kiút a szegénységből a függetlenség felé (2 790 Ft[MEGTEKINTÉS]

Cikksorozat tartalomjegyzék:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here