Webáruház Készítés #11 – Teljesítés és Javítás

0
415
Webáruház rendelés teljesítése

Most, hogy azt hiszed, elkészültél mindennel, jobb ha szólok, hogy soha nem leszel kész mindennel. A webáruházad és a vállalkozásod üzemeltetése nem egy esemény. Nem csak beindítom, és „jóvanazúgy” majd megy magától. Nem! Ez egy folyamat, ami mostantól az életed részét képzi és rajtad múlik, hogy sikeres leszel-e benne vagy sem.

Egy vállalkozás vagy fejlődik, vagy hanyatlik. Állandóság nem létezik!

első vásárló

Az első vásárlóm

Tudom, tudom.. nem vettünk át minden egyes beállítást részletesen. Sajna erre nem elég ez a 11 cikk. Így is majdnem 10.000 szónál járok, szóval elég komoly kis olvasmányt raktam neked össze.
Szóval, ha mindent sikerült beállítanod a wordpressben és woocommerce-ben, mert addig szórakoztál vele, amíg sikerült vagy megvásároltad az oktatásomat, ahol videókon részletesen bemutatok mindent, akkor eljutottál addig, hogy van egy terméked eladásra készen és teljesen jogszerűen el is tudod adni, mint vállalkozó.

Honnan lesz vásárlód?

Összegyűjtöttem pár helyet a teljesség igénye nélkül, ahonnan „szerezhetsz”.

  • Szólsz az ismerőseidnek, barátaidnak, hogy van egy új webshopod. Vásárolhatnak nálad, illetve szólhatnak az ő ismerőseiknek is nyugodtan.
  • Facebook és Instagram oldalt készítesz, gyűjtöd a lájkokat, posztolgatsz és majd elsz valaki, aki vásárol. (eddig ezek voltak az ingyenes és kis hatásfokú megoldások)
  • Feladsz egy hirdetést a Facebookon / Instán / Messengeren. Ezt megteheted a Facebook Hirdetéskezelőjében. Ahhoz, hogy használni tudd, kell rendelkezz céges FB oldallal.
  • Google Ads-ben hirdetsz, azaz a keresések által szerzel látogatókat pénzért az oldaladra.
  • Árukereső, Árgép, Ocsóbbat és hasonló ár összehasonlító oldalakon regisztrálsz és szintén némi pénzért cserébe bekerülsz a találatok közé.
  • Blogot vezetsz, ahonnan átirányítod a forgalmat a webshopodba.
  • Más blogján helyezel el hirdetést (banner) vagy tartalommarketing segítségével szerzed a látogatókat.
  • Offline hirdetsz (újság, szórólap, óriásplakát)
  • Influencerrel hirdetsz (véleményvezérek – sok követővel rendelkező személyek a közösségi médiában, akiknek adnak a véleményére)

kommunikációs csatorna

Az első rendelés teljesítése

Ha ezekből csak 1-2 módszert használsz, biztosan jönni fognak a látogatók és előbb utóbb a vásárlók is, ha mindent az előző 10 cikkben leírtak alapján csináltál. Ha megjött az első WooCommerce értesítésed, hogy valaki leadott egy rendelést, akkor eljött a várva várt pillanat, kezdheted összecsomagolni, amit rendelt.

A folyamat röviden:

  1. Bejön a rendelés.
  2. Megnézed mit rendelt.
  3. Megnézed, hogy kifizette-e már (pl.: ha átutalást választott) vagy milyen módon kívánja rendezni.
  4. Szólsz a beszállítónak, hogy kell az áru vagy a raktárodba bemész és összerakod a megrendelést.
  5. Jól becsomagolod a szerződéses futárszolgálat kérésének megfelelően.
  6. (Ha szükséges) Kinyomtatod és ráragasztod a csomagcímkét.
  7. Átadod a futárnak
  8. Átállítod a megrendelés státuszát a „futárszolgálatnak átadva” vagy hasonlóra, hogy tudja a vásárlód, a csomag már úton van. (és persze azért, hogy te is tudd, hogy mi a helyzet, ha írna vagy hívna)
  9. Ha minden rendben van, akkor a csomag megérkezett hozzá, te ezt látod a futárszolgálat oldalán vagy alkalmazásán és a megrendelést átállítod „Teljesítve” státuszra.
  10. A bankszámládon van a pénz (ha utánvéttel fizetett, akkor majd a futárszolgálat küldi a szerződésben meghatározott napon)

Mindeközben a háttérben: automata e-mailek mentek ki a vásárlódnak a megrendeléssel kapcsolatban. A 8. pontra sincs szükség, ha automata a rendszered. A számlát is kiküldte a számlázó programod automatikusan.

Tesztelés és ráncfelvarrások

Egy nagyon fontos lépés következik. Igazából nem csak most, hanem ez folyamatos feladatod lesz. Tesztelni, tesztelni és tesztelni, majd javítani.  Ez egyaránt vonatkozik a weboldalad technikai részére, a marketingedre, a rendelési folyamatokra, a termékedre és szolgáltatásod minőségére.

Az első megrendelésed előtt is csinálj egy próba rendelést és nézd meg, hogy minden simán megy-e. Ne élesben derüljön ki, hogy „jajj az e-mail” vagy ne adj Isten a számla nem ment ki a vevőnek automatikusan, mert még a NAV is megbüntethet.

tesztelés és fejlesztés

Jó tanácsok a végére

A cél az, hogy mindig a vásárlók igényeit elégítsd ki. Ezt minél pontosabban és gyorsabban tedd meg. Növeld folyamatosan az ügyfélélményt, hogy igazi élmény legyen nálad vásárolni és nem lesznek többé anyagi gondjaid. A jó híred iszonyatosan tud terjedni és stabil vevőkört tud biztosítani.

Ne feledd, sosem az egyszeri vásárlókból lesz igazán nagy pénzed, hanem a visszatérőkből, azaz a törzsvásárlóidból. Ők már jönnek maguktól, nem kell hirdetni nekik, sőt egyre többért mernek tőled vásárolni.

Remélem, hogy én pedig tudtam növelni a te olvasói élményedet és nagyon boldog lennék, ha ez a 11 blogbejegyzésem hozzásegítene ahhoz, hogy sikeresen elindíts és működtess egy webáruházat.

Ha valamivel nem boldogulsz vagy az elejétől kezdve profin, nagyobb zökkenőket elkerülve  és gyorsan szeretnél webáruházat létrehozni, akkor jelentkezz a WEBÁRUHÁZ INDÍTÁS  2019 online kurzusomba. Az örökké tartó tagságod mellé, friss videókat is kapsz, végig követheted egy webáruház létrejöttét az elejétől kezdve. Minden forintod megtérül többszörösen, amit ebbe a tréningbe fogsz fektetni, erről a 100% pénzvisszafizetési garanciám is biztosít.

Sok szerencsét és siekres vállalkozást kívánok!

Baráti üdvözlettel,

 

Szilágyi Norbert R.

Kapcsolódó oktatóanyagok:

 

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MINI KURZUS KEZDŐKNEK (1 790 Ft) [MEGTEKINTÉS]
webáru

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MEGAPACK (63% kedvezménnyel) [MEGTEKINTÉS]

GSM 3.0 – Kiút a szegénységből a függetlenség felé (2 790 Ft[MEGTEKINTÉS]

 

Cikksorozat tartalomjegyzék:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here