A látogatód fejével gondolkozni. Lehetséges?

0
377
weboldal látogatód fejével gondolkozni

Ha valamivel nap mint nap foglalkozol, akkor hamar elérsz egy olyan pontra, hogy azt gondolod, amit csinálsz, az egyszerű és ebből kifolyólag azt mások is könnyen megértik. De amikor át akarod adni ezt a tudást, akkor nem érted, hogy miért nem értik.

A megszerzett tudás átka

A tanítás nehéz megsterség, mivel a megszerzett tudásodtól nem tudod magad függetleníteni. Segítheted viszont a megértést rövid példákkal és történetekkel. Ezt a tényt 1990-ben Elizabeth Newton a Stanford Egyetemen egy tanulmányában illusztrálta:

Két csopotra osztott embereket: kopogókra és hallgatókra. A kopogók feladata azt volt, hogy egy mindenki által ismert dalt, például a “Boldog Szülinapot” ritmusát kopogja le egy asztalon, miközben egy hallgató megpróbálja kitalálni, hogy melyik dal lehet az.

Elizabeth megkérdezte a kopogókat, hogy szerintük milyen arányban fogják megfejteni a hallgatók ezeket, az ismert dalokat. Ezt ők 50%-ra jósolták.

Az eredmény 2,5% lett. Miközben a kopogó az asztalon lekopogta a dal ritmusát, hallotta a fejében szólni és biztos volt abban, hogy ezt meg fogják fejteni. Ezzel szemben a hallgatók csak össze-vissza kopogást hallottak és rendkívül nehéz volt kitalálni a dalt. Ebből is látszik, hoyg egy megszerzett tudástól képtelenek vagyunk függetleníteni magunkat.

Egyetem

Hogy néz ki ez egy weboldalon?

Elkészül a felületed, majd azt tapasztalod, hogy sokszor a felhasználóid nem képesek azt használni. Nem találnak bizonyos menüpontokat, bejegyzéseket vagy akár az elérhetőségeidet. Mi a magyarázat erre? Nagyon egyszerű: A tervező rendelkezett egy bizonyos tudással, mikor ezt a weboldalt megalkotta. (Lehetsz akár ez a tervező te magad is). Majd jönnek a felhazsnálók, akik nem rendelkeznek ezzel a tudással, tehát a tervező és felhasználók között van egy úgynevezett tudáshézag.

Valahogyan meg kell szüntetni ezt a rést. Két út áll előtted: Megtanítod használni a felületet a felhasználóidnak vagy leegyszerűsíted annyira, hogy bárkinek könnyen használható legyen.

A legtöbb esetben a felhasználó a tartalomért jön az oldaladra és nem akarja hogy oktasd. Egyszerűen nincs se ideje, se kedve hozzá. Ő csak a tartalmadat akarja elolvasni, meghallgatni vagy megnézni. Ha nálad ezt nem teheti meg egyszerűen és hatékonyan, akkor elhagyja az oldalt.

Mit tegyek?

Átlagos felhasználók bevonásával teszteld le a weboldaladat! Mutasd meg már a majdnem kész felületedet rokonaidnak és barátaidnak. Kérd meg őket arra, hogy keressenek meg valamit az oldaladon vagy vásároljanak meg egy bizonyos terméket.

Ők rögtön kérdezni fognak tőled, ha valami nem világos. “Mi az a gomb ott?” “Hol tudok fizetni?” “Hogy tudom ezt kivenni a kosárból?” “Hogy tudok még egyet beletenni ebből?” “Tudok bankkártyával is fizetni?” és még hasonló hasznos kérdést tehetnek fel.

Lehet még más weboldalakon elért eredményekre és piackutatásokra támaszkodni, de csak részeredményeket érhetsz el. A felhasználók bevonása egyszerűen megkerülhetetlen, ha egy hatékony és egyszerűen kezelhető weboldalt szeretnél üzemeltetni.

 


 

Tegyél szert új ismeretekre és növeld a saját értékedet! Kattints az uni4business.com -ra!

  • Gyorsítósáv – egy gondolatreform tréning, ami elindít a gazdaggá válás útján. Valós adatok, kutatások és eredmények. Gondold újra az életed! (most akciósan csak 1.790 Ft)
  • Kiemelkedően Hatékony Online Értékesítés – megtanít eladni a neten. Az alapoktól kezdve egészen a profitmaximalizáásig mutatok gyakorlati megoldásokat. ( most csak 18.990 Ft)
  • Profinak Kinéző Képek és Grafikák készítését is bemutatom egyszerűen neked ebben az új kurzusban. Jelenleg csak ELŐRENDELHETŐ státuszban van, azaz 16.900 Ft helyett csak 3490 Ft ért lehet a tiéd!)

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here