Hogyan írj jól SEO-zott tartalmat?

0
207
jól seo-zott tartalom

A tartalomgyártás az egyik legjobban működő marketing módszer. Bár sokan azt hiszik, hogy ez egy újkeletű dolog (mert csak pár éve használják tudatosan cégépítésre és forgalomterelésre), ez az emberiség egyik legősibb szórakoztatási formája. Már az ősemberek is gyártottak tartalmakat: történetek és barlangrajzok formájában. De hogyan lehet jó tartalmat készíteni?

Ma már az internetnek és a közösségi médiának hála bárki tud cikket írni.

Gyakorlatilag semmilyen anyagi, technikai megkötése sincs.

Az internetes idők előtt csak úgy kerülhettél be a figyelem középpontjába, ha szerepeltél a TV-ben, a rádióban, vagy az újságban.

Ez pedig nagyon lekorlátozta az átlag emberek lehetőségeit.

Szerencsére ez teljesen megváltozott, bárki írhat mostmár. Ez azonban egy másik problémát idézett elő:

Az eddigi tartalom limitáció helyett túl sok lett az információ.

Ez pedig azt eredményezte, hogy a legnagyobb részét kiszűrjük, és észre sem vesszük.

Ha szeretnéd, hogy a te tartalmaddal ne történjen ez meg, a dolgod a következő:

Írj JÓ tartalmat!

Könnyű mondani, igaz? 🙂

Hogyan írj jó tartalmat?

Az első és legfontosabb kérdés, hogy milyen is az a jó tartalom?

A jó tartalom vagy cikk az, ami választ ad az olvasó legégetőbb kérdéseire – vagy a fogyasztása szórakoztatóan hat.

Tehát leegyszerűsítve:

  • Hasznos
  • Szórakoztató

Tehát úgy ad értéket az olvasónak, hogy közben nem untatja halálra.

Az egyenlet mindig így néz ki:

Kiváló termék + termék eladása = profit

Azzal, hogy a tartalmunk jó, már megalkottuk a kiváló terméket.

De hiába az, ha nincs, aki megtalálja.

A következő lépés tehát az eladás.

Hogyan “add el” a tartalmadat?

Fel kell tenned a kérdést magadnak, hogyan fogod eljuttatni a cikket a célközönségének?

Sok megoldás jöhet szóba:

  • Fórumok
  • Közösségi média (Facebook, LinkedIn, stb.)
  • Zárt csoportok
  • Fizetett hirdetések
  • SEO

Az egyik legjobb hosszútávú módszer kétségkívül a keresőoptimalizálás (másnéven SEO).

Egyrészről a célközönség szeme elé viszi a tartalmadat – másrészről, míg ezt eléred, a folyamat, vagyis az optimalizálás nagyon fogyaszthatóvá fogja tenni magát a cikket is.

Hogyan?

  1. A kulcsszókutatás megmutatja a célközönség legégetőbb kérdéseit
  2. Sokkal csalógatóbbá válik a cikk (pl.: jó címet kap, jól lesz strukturálva, stb.)
  3. Megtalálod az embereket, akik direkt módon rákerestek, mert érdekli őket.

A következő fejezetben nézzük meg, hogyan lehet ezt átültetni a gyakorlatba.

A cikk “eladása” a gyakorlatban

1. Egyszerűség és folyékonyság mindenek felett!

A szövegírás egyik legfontosabb tudnivalója:

“Az emberek mindig a legrövidebb utat keresik!”

Mit is jelent ez?

Azt, hogy alapvetően a könnyebb, egyszerűbb megoldásokat irányába megyünk az életben. Ez a szövegírásban úgy testesül meg, hogy sokkal tovább olvassuk azokat a cikkeket, amelyek mentálisan nem fárasztóak.

Az USA elnökválasztási kampányában például rendszerint általános iskola 4. osztályos nyelvezettel kommunikálnak, hogy az üzenetet minél könnyebb legyen feldolgozni.

Ehhez ad segítséget a Hemingway app, amely segít, hogy ne írjunk túl hosszú és túl bonyolult mondatokat.

hemingway app

Ha sokat kommunikálsz angolul (pl.: sok angol emailt írsz), akkor az eszköz még hasznosabb:

  • Mutatja, hol használsz passzív szerkezetet
  • Alternatívát ad a nehéz szavak helyett
  • Mutatja, mennyi határozószót használsz

2. Tagold a cikked

Nincs idegesítőbb, mint mikor az egész cikk egy nagy, egybefüggő szövegmező.

szöveg tördelés

Az első változat sokkal csalogatóbb, mint a második – igaz?

Ezt rengeteg tördeléssel tudod elérni, és sok-sok fehér területtel.

A szem szeret megpihenni, és erre a fehér, nagy helyközök tökéletesen alkalmasak.

Példa:

Egy magyar oldal a motivációról írt cikket, ami alapvetően egy elég száraz és nehéz téma (tehát nehéz teljesíteni az előző gyakorlati tippet: az egyszerűséget), de a jó tördelésnek és strukturálásnak hála mégis könnyen fogyasztható!

szokáskialakítás

3. Minden eszközön tökéletes működés

Ahhoz, hogy a tartalmad eljusson a célközönséghez, fontos, hogy minden eszközön ugyanolyan jól olvasható legyen.

A reszponzív oldalak ma már annyira alapok, hogy a Google büntet minden olyan oldalt, ami ennek nem felel meg.

Aminek meg kell felelni:

  • ugyanolyan jól működnek az oldal funkciói minden eszközön
  • elég nagyok a betűk ahhoz, hogy telefonon is el lehessen olvasni őket
  • bármilyen eszközön ugyanolyan gyors az oldal

Példa:

A gyakorlatban így néz ki egy lottószámokkal fogalalkozó oldalon, ahol különösen fontos, hogy jól láthatóak legyenek a számok (balra számítógépen, jobbra mobilon):

lottószámok

4. Mindig használj belső és külső linkeket!

A linkek olyan szövegek, amik általában aláhúzottan és kékkel szemléltetik, hogy rájuk kattintva egy másik tartalomhoz jutsz.

A belső linkelés azt jelenti, hogy a saját oldaladon egy másik, releváns cikk érdekes lehet az olvasónak, és kiegészíti azt, amit éppen olvas.

A külső linkelés pedig tulajdonképpen a hivatkozás egy másik weboldalra, amivel megmutatod, hogy az adott információt honnan szerezted.

Ezt az olvasók is nagyon szeretik (hiszen releváns plusz tartalmat adsz nekik a témában, ami iránt érdeklődnek), illetve maga a Google is (mert azt mutatod, hogy nem csak légből beszélsz – minden információ hiteles forrásból származik).

5. Kulcsszókutatás

Ez talán az egyik legfontosabb lépése nemcsak a SEO, de a szövegírásnak is.

Rengeteg adatot tudsz kiolvasni a kulcsszavakból, például:

  • Mi az, amire a legtöbben keresnek (pontos keresési számokkal)
  • Pontosan mi érdekli a célközönségedet
  • Milyen jellegű tartalmat kell készítened az adott kulcsszóhoz
  • Milyen szavakat kell elhelyezned a cikkedben

…és így tovább.

Az egyik legegyszerűbb módszer erre a Google automatikus gépelés-kiegészítője.

Amikor begépelsz egy kifejezést, ki fog adni hasonló találatokat, amelyekre az emberek kíváncsiak.

Ezt a keresési oldal legaljára görgetve találod meg.

Például ha cikket akarsz írni a fogakról, akkor érdemes megnézni, mire kíváncsiak ezzel kapcsolatban az emberek:

fogak keresései

De ha egy lépéssel tovább szeretnél menni, akkor érdemes megnézned a Keywordtool.io oldalt, ahol az összes Google-kiegészítést kihúzza neked az oldal (sokkal többet, mint 8), neked pedig csak ki kell választanod a leginkább relevánsakat, majd ki is exportálhatod egyetlen gombnyomással:

fogászati kulcsszavak

Összegzés

A cikk és tartalomkészítés a 21. század egyik legjövedelmezőbb marketing formája.

Azonban sokan azt hiszik, hogy elég megírni a cikket, és várni, hogy a többi “már jöjjön magától”.

Sajnos nem így működik.

A cikkírást nagyon tudatosan, stratégiailag kell felépíteni, hogy az ne csak jó minőségű legyen, de meg is lehessen találni az internet útvesztőiben.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here