A legnagyobb hiba, ami összezavarja a látogatóidat

0
458
vasarló összezavarása legnagyobb hiba

El tudod képzelni azt, hogy szólsz valakihez, de nem érkezik semmilyen válasz? Rányomsz egy alkalmazás ikonra a telefonodon és nem nyílik meg? Esetleg egy weboldalon kattintasz egy gombra és minden változatlan marad? Sajnos a technika gyakran csődöt mond és ezek valósságá válhatnak. De ha ezek bekövetkeznek egy weboldalon, akkor komolyan össze tudod vele zavarni a felhasználóidat.

Ha interakcióba lépünk bármivel vagy bárkivel, akkor az agyunknak szükségünk van valamiféle visszajelzésre. Az öt érzékszervünk egyikének mindenképpen kapnia kell valami visszajelzést, hogy tudjuk, valóban megtettük azt a bizonyos dolgot. Ha nem kapunk vissza jelet, akkor azonnal kényelmetlenül érezzük magunkat vagy kételkedünk a helyes működésben. A visszajelzés csökkenti a stresszt és a bizonytalanságot.

visszajelzés legnagyobb hiba

Hétköznapi példák

Teljesen természetes dolognak tartjuk azt, hogy fogmosáskor a fogkrém felhabzik a szánkban vagy a sampon a fejünkön. Akkor érezzük tisztának a kezünket is, ha jó habosan, szappannal megmostuk. De belegondoltál már, hogy ez miért van így? Ezek a szerek tartalmaznak valamilyen anyagot, amitől habzani fog. Ez oké. A poén a dolgoban az, hogy erre a bizonyos anyagra semmi szükség nincs. Ugyan olyan tiszta lenne a hajad, a fogad és a kezed akkor is, ha nem habzana a szer. Ennek egyszerűen semmiylen előnye nincs.

De nekünk, embereknek és az agyunknak igenis fontos ez a funkció, mivel ilyenkor hisszük el, hogy valóban tisztábbak lettünk.

A digitális eszközök

A szoftvereknek és weboldalaknak szintén viszajelzést kell adniuk a felhasználóknak, akárhányszor kattintunk vagy csak az egerünket mozgatjuk. Amennyi idő telik el a kattintás és a visszajezés között, annyira érezzük gyorsnak az adott weboldalt vagy alkalmazást. Ezt nevezzük reakcióidőnek. A célunk magától értetődik, csökkenteni kell a reakcióidőt, hogy stresszmentesebb, nyugodtabb időtöltést biztosíthassunk a felhasználóinknak. De még ettől is fontosabb, hogy legyen visszajelzés.

látogatók összezavarása legnagyobb hiba

A legfőbb hibák, amivel találkoztam

1.) Egy webshopon adtam le éppen megrendelést. Ment is szépen minden, megadtam az adataimat majd rányomtam a “Megrendelés” gombra. Miután ezt megtettem az oldal újra töltött és a kezdőlapon találtam magam. Valami ilyesmi járt a fejemben:
“Most mivan? Leadtam a megrendelést vagy nem? Mi történt?”

  • Tipp: ahhoz, hogy ezt elkerüld, mindenképpen irányítsd a látogatódat egy “köszönöm oldalra” vagy legalább egy néhány szavas üzenettel jelezd neki, hogy “A megrendelésedet fogadtunk, köszönjük!” vagy bármi más módon jelezz neki vissza, hogy jól csinálta.

2.) A második megtörtént eset, amikorfel akartam iratkozni egy hírlevélre. Kitöltöttem az oldalsávban az adataimat és rányomtam a “Feliratkozom a hírlevélre” gombra. Ismét nem történt semmi, csak a beírt adataim eltűntek. Kérdések a fejemben:

“Most meg mi történt? Kitörlődtek az adataim valami hiba miatt vagy sikerült feliratkozni? Be kell írnom újra?”

  • Tipp: A gombok nagyon fontos szerepet töltenek be egy weboldalon, ezért fontos, hogy jól be legyenek állítva. Gondolok itt arra, hogy mikor ráviszed az egyeredet, akkor ha lehet, változzon meg a színe kicsit, hogy tudjam: működik a gomb.  Miután rányomok – hasonlóan az előző esethez – legyen egy “köszönjük, hogy feliratkoztál” üzenet vagy legalább tűnjön el a box vagy navigáljon másik oldalra.

 


 

Kapcsolódó oktatóanyagok:

 

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MINI KURZUS KEZDŐKNEK (1 790 Ft)[MEGTEKINTÉS]
webáru

WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS MEGAPACK (63% kedvezménnyel) [MEGTEKINTÉS]

GSM 3.0 – Kiút a szegénységből a függetlenség felé (2 790 Ft[MEGTEKINTÉS]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here